افشای دستورالعمل و شیوه نامه جاسوسی گروه “Z” برای خبرنگاران خارجی در ایام انتخابات

قرارگاه میثم

افشای دستورالعمل و شیوه نامه جاسوسی گروه “Z” برای خبرنگاران خارجی در ایام انتخابات

مرصادنیوز: با توجه به فضای رسانه ای ایام انتخابات که بر اساس مجوزهای ارائه شده اجازه فعالیت های خبری به بیش از ۲۰۰ خبرنگار خارجی برای پوشش اخبار ریاست جمهوری اسلامی ایران داده شده است گروهی از وابستگان سرویس های جاسوسی موسوم به گروه زد (z) طرحی را برای بهره برداری جاسوسی و امنیتی از این فضا طراحی کرده است.

 

به گزارش سرویس سیاسی مرصاد، این گروه که از ۴ عنصر اساسی وزارت خارجه کانادا، دفتر سیاسی وزارت خارجه انگلستان، عبدالکریم لاهیجی ریاست فدراسیون جهانی حقوق بشر سازمان ملل و سازمان منافقین با پوشش تیم گزارشگران بدون مرز ( تشکیلات اروپا و آمریکای سازمان مجاهدین خلق) تشکیل شده است، طی دستورالعملی در ۲۵ بند توصیه های امنیتی ویژه مخصوص جاسوسان و کاربران امنیتی فضای مجازی و تلفن همراه را به خبرنگاران خارجی پوشش دهنده وقایع انتخابات ایران ارائه و آنها را برای ماموریت های ویژه ای هدایت کرده است.

1
گروه زد (z) کمیته مشترک سازماندهی اغتشاش و آشوب در ایران

از جمله این ماموریت ها مصاحبه با خانواده های زندانیان سیاسی، امنیتی نشان دادن فضای خبری داخل ایران و ترسیم شرایط بحران در انتخابات است.

گروه زد(Z) که برای انتقال دستورالعمل های خود قرار است چهار رسانه ضدانقلاب میهن، روزآنلاین، جرس و رادیوفردا بهره برداری کند در توجیه طرح اطلاعاتی خود با صراحت آورده است ” ما امیدواریم که روزنامه نگاران خارجی که به ایران سفر میکنند از فرصت انتخابات برای مطلع کردن جهان از سرکوب آزادی های بنیادین به ویژه آزادی اطلاع رسانی در ایران استفاده کنند “

در این دستورالعمل، ضمن وارونه جلوه دادن حوادث سال ۸۸ و هدایت خبرنگاران به القاء دروغ در رسانه های امنیتی خود آورده است:

” شما به یکی از کشورهای دشمن اینترنت وارد می شوید بنابراین به جای استفاده از رایانه شخصی از لب تاپ ویژه استفاده کرده، صرفا اطلاعات لازم را ذخیره کنید و آن را با نرم افزار های ویژه رمزنگاری نمایید. “

22222
دویچه وله ستاد جنگ روانی علیه ایران وابسته به سرویس جاسوسی آلمان

در بخش دیگری از توصیه های ۲۵ بندی امنیتی به خبرنگاران خارجی آمده است :

” در ایران دستبرد زدن به ایمیل و سرقت کردن آن امری رایج است بنابراین به کلیه ایمیل ها حساس بوده و آنها را رمزنگاری کنید. از هیچ نرم افزار ارائه شده در داخل ایران استفاده نکرده و با چندین ایمیل مختلف فایل های تکه تکه شده خود را ارسال کنید.

دائما مکان خود را تغییر دهید و هرگز در مکان ثابتی به مدت زیادی باقی نمانید. از اپلیکیشن های متعدد برای حفاظت از داده ها و سیم کارت های خود استفاده کرده و در صورتی که قرار حساسی دارید پیش از حضور در آن مکان، باطری گوشی را جدا کنید و هر لحظه مکان حضور خود را با سایر دوستانتان چک کنید”

توصیه های امنیتی مطرح شده نگرانی شدید جاسوس های  تازه وارد از اقتدار اطلاعاتی نهادهای امنیتی را بازگو می کند و البته گویای ماموریت ویژه آنها در ایران است که هوشیاری بیشتر نهاد های مرتبط را نیز مطلبد.

به گزارش مرصاد،  گروه زد Z پنج ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری با هدف سازماندهی‌ حرکت‌های اعتراضی و تبدیل این ظرفیت‌ها به آشوب و اغتشاش، تشکیل شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط سرباز ولایت در 22 / 3 / 1392برچسب:گروه ضد,جاسوسی,انتخابات ریاست جمهوری,ضدانقلاب, ساعت | لينک ثابت |