نامزد اصلاح طلبان در مورد مدرک خود ابهام زدایی کند/ مدرک آقا فریدون هم جعلی از آب در آمد

قرارگاه میثم

نامزد اصلاح طلبان در مورد مدرک خود ابهام زدایی کند/ مدرک آقا فریدون هم جعلی از آب در آمد

گروه سیاسی ـ موضوع ابهام در مورد مدرک تحصیلی آقای حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، همچنان از سوی برخی رسانه های داخلی و خارجی مطرح است و اکنون که ایشان به عنوان تنها نامزد اصلاح طلبان مطرح است و روز جمعه در رقابتی سرنوشت ساز شرکت می کند، بهتر است که نسبت به این ابهام شفاف سازی کند.
 


 

به گزارش بولتن نیوز، خود آقای حسن روحانی بهتر از هر کس می تواند در مورد تاریخ دقیق کسب مدرک، زمان ثبت نام، نام و محل دقیق دانشگاه که در چه کشوری و شهر و ایالتی بوده و آن دانشگاه چه زمانی تاسیس شده و در دوره دانشجویی، در ایران سرگرم چه کاری بوده اند و چه مسوولیتی داشته اند، توضیح دهند و اطلاع رسانی دقیق داشته باشند و نسب به این ابهامات مطرح شده سه روز قبل از انتخابات، شفاف سازی وابهام زدایی کنند.

خبرگزاری فرانسه  آ اف پی  در تاریخ 11ژوئن ، 2013 یعنی 21 خرداد 1392 در گزارشی، به موضوع مدرک تحصیلی آقای حسن روحانی پرداخته و اعلام کرده که ابهامات مطرح شده  در مورد مدرک ایشان همچنان مطرح است. این مدرک در لینک زیر قابل دسترس است:

در این مدرک آمده است: پیشینۀ آکادمیک یکی از کاندیدا های ریاست جمهوری ایران تحت بررسی است . واینکه وی در چه تاریخی و از کجا مدرک دانشگاهی خود را اخذ کرده محل تردید است.
حسن روحانی،  روز جمعه، در انتخابات ریاست جمهوری ایران، به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان حضور می یابد، از ابتدا در شرح حال رسمی خود ادعا کرده که با مدرک دکترا در رشته حقوق از دانشگاه گلاسکو فارغ التحصیل شده است.
او که در آن زمان رئیس شورای امنیت ملی ایران بوده باید قدرتی فوق طبیعی و هرکول آسا داشته باشد که بتواند همزمان رسالۀ دکترای خود را نیز بنویسد.


دانشگاه گلاسکو


در حال حاضر یک فیلم انتخاباتی نام دانشگاه سابق وی را تغییر داده است. زیرا وب سایت سازمان دیده بان انتخابات ایران، به نقل از یک سخنگوی دانشگاه گلاسکو عنوان کرده که "هیچ سابقه ای از فردی به نام " آقای روحانی" در بایگانی این دانشگاه وجود ندارد.
دراین فیلم تبلیغاتی نیم ساعته که از تلویزیون ایران پخش شد ، مطرح شده که آقای روحانی به دانشگاه کالدونیان گلاسکو رفته است.
راوی فیلم ، ضمن پخش تصاویری از پردیس این دانشگاه می گوید: "او به انگلستان رفت و با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه کالدونیان گلاسکو فارغ التحصیل شد."
اما این تغییر نام نتوانست ابهام اعتبارنامه مورد تردید آقای روحانی را برای مخاطبان روشن کند. فیلم در حالی که تاریخ مشخصی را برای دوره تحصیل و فارغ التحصیلی وی ارائه نمی دهد ، اما بطور ضمنی اشاره می کند که دورۀ تحصیل وی در دهۀ 1970 بوده است، یعنی زمانی که او یک مخالف سیاسی و فعال علیه رژیم شاه سابق ایران بوده است. اما لازم به ذکر است که دانشگاه کالدونیان گلاسکو در سال 1993 تاسیس شده است. یعنی در زمان رژیم شاه سابق اصلا چنین دانشگاهی وجود خارجی نداشته است.
هنگامی که خبرنگار گلف2000، یک انجمن اینترنتی خاور میانه، به این ابهام اشاره کرد، یکی از حامیان آقای روحانی با ارائۀ لینک وب سایتی از یک روزنامه نشان داد که وی دکترای خود را با نام خانوادگی "فریدون" و در سال 1999 دریافت کرده و بدین ترتیب به این ابهام پاسخ داد. یعنی 14 سال پیش دکترا گرفته است.


این تاریخ مصادف با دوره تصدی آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران – یعنی سمت رهبری مذاکرات با غرب بر سر برنامه هسته ای ایران - و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام است .

مایر جاودانفر، تحلیلگر ایرانی الاصل مرکز میان رشته ای هرزلیا در اسرائیل می گوید:" او که در آن زمان رئیس شورای امنیت ملی ایران بوده و با این حساب باید قدرتی فوق طبیعی و هرکول آسا داشته باشد که بتواند همزمان رسالۀ دکترای خود را نیز بنویسد. "
این تاریخ با زمان، مطرح شده در فیلم انتخاباتی وی مغایرت دارد . به دنبال پخش قسمت مربوط به تاریخ فارغ التحصیلی وی از گلاسکو ، اپیزودی از فیلم پخش شد که حاوی اسناد ساواک- سازمان ضد اطلاعات مخوف شاه- بود و به فعالیت های سیاسی "دکتر حسن روحانی" اشاره داشت، که نشان می داد  وی در آن هنگام یعنی پیش از پیروزی انقلاب ایران یعنی در سال 1979 مدرک دکتری داشته است.

سخنگوی دانشگاه کالدونیان گلاسکو گفته : این دانشگاه اعتبار مدرک آقای روحانی را بررسی کرده ، اما نمی تواند این مدرک را با تاریخ صدور آن مطابقت و تایید کند.
شک و تردید در مورد پیشینۀ علمی آقای روحانی با ظهور وی به عنوان کاریزماتیک ترین نامزد انتخابات همزمان شده است. هرچند آقای روحانی پیش از این به عنوان یک محافظه کار معتدل قلمداد می شد، اما اکنون با محکوم کردن فضای سرکوب در جامعه ایران و دفاع از آزادی های فردی توانسته نظر رای دهندگان اصلاح طلب را به سوی خود جلب کند.

اما انتظار نمی رود که وی بتواند در رقابتی که تحت سلطه تندروهاست پیروز میدان شود. روز دوشنبه، غلام علی حداد عادل، رئیس مجلس سابق و فردی نزدیک به آیت الله  خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی، برای کمک به نامزد محافظه کار دیگری که به اعتقاد او از جایگاه بالاتری برخوردار است از صحنۀ انتخابات کناره گیری کرد.

مدرک آقا فریدون هم جعلی از آب در آمد

وقتیکه در سال 2000 یک فورم در منطقه خاورمیانه اعلام کرد که آقای روحانی ادعا کرده که در طی دهه هفتاد میلادی در دانشگاه گلاسکو کالدونین مدرک خود را اخذ کرده است وقتی که او یک فرد فعال سیاسی علیه شاه ایران بوده است باعث تعجب همه گردید زیرا دانشگاه گلاسکو کالدونین در سال 1993 میلادی تشکیل شده است.

اما یکی از روزنامه های زنجیره ای بعد اعلام کرد که او مدرک دکترای خود را در سال 1999 بدست اورده است و در آنجا نام او فریدون بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط سرباز ولایت در 22 / 3 / 1392برچسب:حسن روحانی,انتخابات ریاست جمهوری,مدرک دکتری حسن روحانی, ساعت | لينک ثابت |